1. مرحبا بكم في أسواق ستي أكبر المواقع التجارية شعبية
    إستبعاد الملاحظة

مطلوب خادمه من مصر التفاصيل بالداخل

الكاتب: أريام, بتاريخ ‏4 يوليو 2009.

1. أريام

أريام تاجر

إنضم إلينا في:
    ‏13 يونيو 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا من السعودية اريد خادمه من مصر
    انا بيتي صغير ولا يوجد اطفال
    بس انا وزوجي وانا حامل

اللي راح تجي تشتغل عندي راح اعلمها شغل الكوافير وراح تشتغل كوافيرة بنفس الوقت
    بس من غير اضغط عليها
    راح تكون عندي معززة راح يكون معاها موبايل ووقت الفراغ راح تشوف التلفزيون لو حبت النت
    مافي مشكله

ووقت الاعياد والاجازة السنويه راح تروح لمصر يعني راح تزور اهلها بالسنه اكثر من مرة

وشكرا

2. وهيج الجبيل

وهيج الجبيل تاجر

إنضم إلينا في:
    ‏28 ابريل 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    الوظيفة:
    مكتب وهيج الجبيل للخدمات العامة

كل ما ذكر كلام صحيح صعب الموافقة من مصر

المصريات يسرقوا زوجك منك <<<<<<<< مو فاهم الجملة لو سرقتة بيكون العيب وين ؟؟

3. نورالدين

نورالدين تاجر

إنضم إلينا في:
    ‏6 فبراير 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    السلام عليكم

السلام عليكم ايه المصريات يسرقوا زوجك منك شوف البلاوى اللى بتحصل م الاسيويات والبنغاليات وكل مكان به الصالح والطالح والعيب ساعتها هيكون على مين على الخادمة المغتربة ولا عالزوج الغير امين ده اذا افترضنا ان الزوج مش تقى اتقى الله ولا تسىء الظن باحد

4. ahmed_sedik

ahmed_sedik VIP

إنضم إلينا في:
    ‏14 يناير 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    والله مش تخلف عقل او انه قلت احترامى منى بل رد على كلمتك (( المصريات يسرقون زوجك منك )) ماذا تعرف عن بيتى انت تغلط بيبيتى وانا قلت فى المناقشه الخاصه بالغاء الكفيل فى السعوديه انك سعودى وليس مصرى
    انا لا اجرح بيبتك ولكنى تناقشت فى الكلمة المذكوره وان كنت مصرى لو جاز لك ان تكون مصرى ما كتب الكلمة ولكن معاك فى ان مصر العزيزه ترفص المهن المذكوره فانت لو مصرى ما كنت قلت بيتكم فى مصر و تتدافع عن المملكه العربيه وانا اكن لها كل احترام فانت جرحت فى ولكنى غير مسامح فى حقى ولا حق بيتى وانت فلعت كما يفعل الاغبياء الشيئ الجميل ولكن تجعله فى الاخر ملطخ بكلمه ليس لها داعى

5. ahmed_sedik

ahmed_sedik VIP

إنضم إلينا في:
    ‏14 يناير 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نحن لم نجادل فى قرار القوة العامله فنحن نشكرك على التوضيح ولكن الكلمه المذكورة هى التى تسيئ الينا جميعاً فانت خانك التعبير فيها

6. مؤسسة الخلود

مؤسسة الخلود خدمات عامة

إنضم إلينا في:
    ‏7 نوفمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    اخوى احمد صديق انا بعرف عنك انك انسان محترم ومتدين كفايا الكلام دة وخلاص يا عم حق عليا ؟
    خلاص انا اللى غلطان خلى الناس تشترى تاشيرات ب12 الف ريال وبالنهاية تتمنع من السفر
    زى محصل مع مكتبنا وانا اللى اتحملت سعرها ولهذا انا قلت الموضوع دة

وانا غلطاااااااااااااااااااااان وشكرا على ردك يا غالى وبكرة انا هجيب دباببتين وكم صاروخ هروح احارب المملكة العربية السعودية اللى مشغلة اكثر من 40مليون عامل مسلم من جميع انحاء العالم وفاتحة بيوتهم انا واحد منهم

7. ahmed_sedik

ahmed_sedik VIP

إنضم إلينا في:
    ‏14 يناير 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    يا اخى والله انا بعتزر منك اولا
    ولكن اشكرك على التوضيح الخاص بالقرار نحن لا نقبل ان اى وحده وليس مصرية فقط او عربية انت تعمل كخادمة
    وتقبل الاعتزار

8. مؤسسة الخلود

مؤسسة الخلود خدمات عامة

إنضم إلينا في:
    ‏7 نوفمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    ياخى كلنا خوات
    واصلا مفيش اى زعل عشان اقبل الاعتزار بس انا اخاف لتخش خلود تبوظ الدنيا هههههههههههههههههههههه لانى على كدا بوقف حال الشغل

بس انا اتضريت ولسة اقسم بالله بدفع للست اللى اشترت تاشيرة خياطة حقها لانى انا الحمار اللى اشتريتها من على النت وبالنهاية بعتها مصر واترفضت يدوها تصريح العمل .

عرفت انا بحزر من اية لان فى مصريين كتييير نفسهم يجيبوا حريمهم يعيشوا معاهم ولذلك يبحثوا لهم على تاشيرات حرة بهذة المهن.

دة كل الموضوع وصدقنى بيتك هو بيتى وانا لو فمصر هفتح اليوتوب دة واشوف اللى قلت علية
    سلاااام يا صاحبى

9. أريام

أريام تاجر

إنضم إلينا في:
    ‏13 يونيو 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    طيب الحين في مصريات كوافيرات كثييييير
    وشكرا عالمعلومه
    واسفه اذا كان الموضوع سبب مشكله
    وشكرا

10. مؤسسة الخلود

مؤسسة الخلود خدمات عامة

إنضم إلينا في:
    ‏7 نوفمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    معلهش يا اريام حصل خير ومفيش اى مشاكل ولا شى كلنا اخوات ومن دم واحد بس انا حبيت اوضح لك معلومة وبالنهاية ختمتها بمزحة .
    وبالنسبة للكوافيرات هذى عقود عمل قديمة قبل صدور القرار الوزارى والتعاون بين وزارة العمل السعودية والمصرية فى تنظيم العمالة النسائية الوافدة من مصر .

وهذا القرار حكيم جدا لان لو ترك الحبل على الغارب للعماملات المصريات فان السعوديين يستقدموهم ليس بغرض العمل ولكن بغرض الزواج وما ينتج عن الزواج من مشاكل دبلوماسية فى الاطفال وجنسيتهم
    مصريين ولا سعوديين ولهذا تم تقنين العمالة الوافدة من مصر ،، واقسم بالله يوجد حالات كتيرة اعرفها قبل صدور القانون تزوجو من سعوديين وتم خطف الاطفال وحرمان امهاتهم منهم مما دفع الامهات الى تقديم شكاوى للخارجية وللقنصليات وهنا حدثت الازمة الدبلوماسية.

وتم صدور القرار ولك تحياتى واسف على السوالف اللى تمت بموضوعك وارجو من الله ان يرزقك بخادمة حتى مقيمة اما بالنسبة للاستقدام فهو صعب الان الا فى حالة واحد فقط هو انك تسوى عقد العمل وتجيبى امضاء المستشار العمالى المصرى الموجود فى القنصلية المصرية بالرياض او بجدة فقط

11. Nanovw

Nanovw تاجر

إنضم إلينا في:
    ‏14 يونيو 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    اخى الكريم : ايجبت عرب . فى البدايه احب احييك على اسلوبك الراقى واتزانك وهذا طبعا لانه واضح انك متعلم وانا ايضا معك فى حبى الشديد واعتزازى للمملكه العربيه السعوديه واعتبرها الحصن المنيع للحفاظ وحماية والالتزام بتعاليم الدين الاسلامى وفقهم الله لما فيه الخير وثبتهم على دينهم . ولكن اخى الكريم يجب ان تعلم ان ال40 مليون مسلم موجودون فى المملكه يعملون باخلاص مثلك ايضا وليس صدقه. لان ديننا يحث على العمل والمملكه بما فيها من استثمارات كبيره وقويه تحتاج لمثل هذه العماله الكبيره والايدى العامله وانت كمصرى دوله كبيره بها من الايدى العامله الكثير . وتصدر لكل دول الخليج هذه العماله مثل الامارات وقطر والبحرين ... وانتم من يجب ان يرفع رؤسنا فى هذه الدول الشقيقه بعملكم وجهدكم والتزامكم ... والله يوفقنا والمسلمين جميعا لما فيه الخير واسف للاطاله اخوانى.

12. مؤسسة الخلود

مؤسسة الخلود خدمات عامة

إنضم إلينا في:
    ‏7 نوفمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    الف مليون تحية لك ولردك
    انا يا اخوى مقلتش ان حد بيتصدق على الــ 40 مليون مسلم اللى بيعملوا بالعكس الناس دى هى اللى بنت السعودية بجهدها وتعبها وبالنهاية بياخدو مقابل تعبهم وجهدهم فاصحاب العمل لايستغنون باى حال عن العمالة والعكس وكل منهم يكمل الاخر ومحدش بيتصدق على حد لا العامل ولا صاحب العمل .
    واحنا كبلاد عربية يسعدنا التواصل مع بعضنا السعودى يتواصل مع المصرى والمصرى مع السودانى حتى لا تتم الفرقة بيننا فالحمد لله .

ايام عصر سيدنا رسول الله علية الصلاة والسلام كان يقوم بغزوات لتوسيع رقعة الاسلام وضم الاوطان الى الدين الاسلامى وجعلها مملكة كبيرة اسلامية والان الحمد لله فالمملكة هى ارض ومنبع الاسلام واذا كان فيها 40 مليون عامل مسلم فهذا خير كبير وواجبهم تجاه هؤلاء انها تجمعهم مثل الام على الاقل يبقا فى شى يجمعنا بدل الفرقة اللى احنا فيها.

وعلى فكرة لولا صاحب العمل انة محتاج للعامل وعارف انة هينتج ويكسب منة مكنش استقدمة للعمل فهناك شركات مقاولات مثلا كبرى تشترط مصريين فقط ولا تتعامل باى عمالة الا المصريين لانهم معروفيين بالاخلاص وقوة التحمل من المهندس لحد العامل
    والحمد لله بيضوا وشنا قدامهم والى الامام يا بلادنا العربية
    وتحياتى لك

13. مؤسسة الخلود

مؤسسة الخلود خدمات عامة

إنضم إلينا في:
    ‏7 نوفمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    انا واحمد صديق لا يمكن نزعل من بعض والاختلاف فى الراى لا يفسد -----------
    بس هو فهم كلامى وفسرة بطريقة مش اللى اقصدها.
    والحمد لله زال سوء التفاهم انا مادخلت الا للتوضيح ربنا العالم معانا وحدة مصرية معة بنت خطفها ابوها(سعودى الجنسية ) والبنت صغيرة 3 سنين وامها عايزة تشوفها اشترينا تاشيرة لها من المهن المزكورة ودفعنا الفلوس وبالنهاية اترفضت فمصر والفلوس طبعا راحت. والغلبان الىل اتحملها هو طبعا اللى اشتراها ( انا
    وتحياتى لكل المصريين والسعوديين والعرب ومهما يوجد بيننا عنصر فاسد فلا يجوز التعميم على باقى المجتمع لانى شخصيا لى اصدقاء بالعالم كلة وعلى الرغم من النصب اللى اتعرضت الية ولكن ما اقول الا الله يسامحة وحقىىىى بالاخرة هيرجعلى الضعفيين

14. نورالدين

نورالدين تاجر

إنضم إلينا في:
    ‏6 فبراير 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    السلام عليكم

الاخ الفاضل ايه حتى انت يا نور الدين انى اغير على سمعة بنات بلدى كمصرى ومسلم وكلامك حتى لو لم يحمل تجريح او اساءة فالمعنى صريح ايه تسرق زوجك منك الكلام بتاعك مظبوط مفيسش تاشيرات خادمات مصريات بس الكلمة مستفزة حتى اذا بتكون مزحة وفى النهاية كلنا اخوة و بمنتدى محترم لايجوز فيه مثل هذا الكلام ولا يجوز بيننا ان نتناول الردود بهذا الشكل وانا لا اساوى بين المصرية والاسيوية طبعا لكن اذا كانت المصرية فرضا هتسرق الراجل وتتجوزه فده اشرف الف مرة من اللى الباقى بيعملوه

جاري تحميل الصفحة...
المواضيع المشابهة التاريخ
أثاث المنزل مراتب سوست الافضل فى مصر 01004761907 ‏26 نوفمبر 2016
فنادق 5 نجوم في مصر باسعار خاصة ‏24 نوفمبر 2016
أجهزة شفاط 60 سم – شركة البا فرع المهندسين ( افضل سعر فى مصر ) ‏13 نوفمبر 2016
اكسسوارات مطلوب ساعة رولكس Rolex ‏19 أكتوبر 2016
الالكترونيات أحدث كاميرات مراقبة الداخلية و الخارجية فى مصر ‏16 أكتوبر 2016

مشاركة هذه الصفحة